BullyBeatpark progressie tot 2021
Bpw2 herkansing Peer Lomans
Over de blog
Voor mijn herkansing voor building playfull worlds 2 wordt er verwacht dat er een blog bijgehouden word. In deze blog behandel ik het ontwikkel proces van mijn game Bully Beat park.
Posts
12/11/2020
Wat ik gedaan heb:
gewerkt aan de assets voor mijn game in blender
Hoe verliep het proces?Ik ben blij dat ik weer opniew begonnen ben. Het prototypen van de tiles verliep soepel. zelf kijk ik nog tegen het coderen op invbm de maze generation. ook heb ik mij opgegeven voor de Bpw lessen van de eerste jaars, om zo een beter werk schema aan te kunnen houden.
13/11/2020
Wat ik gedaan heb:
Verbeteringen en uitbrijdingen van de Tiles gemaakt.
Eerste versies geimporteerd in unity.
procudurele normal maps gegenereerd vanuit blender.
Screenshots
25/11/2020 (korte post)
Wat ik gedaan heb:
Gewerkt aan het implementeren van wat code die aangeleverd is voor de kermodule van jaar 2
Gewerkt aan een PlayerScript voor het bewegen van mijn character
19/12/2020
Wat ik gedaan heb:
Na een lange pauze in mijn project wegens andere projecten ben ik vandaag weer verder gegaan aan mijn herkansing.
Door de lessen van kernmodule 3 heb ik de basis geleerd over het implementern van simple Ai
Vandaag heb ik een blackboard voor data en wat classes voor de enemies gemaakt.
Screenshot
Hoe verliep het proces?
Makkelijk en soepel.
Het enigste wat mij wat tijd gekost heeft is het uitvinden hoe scriptable objects werken.
Waar wil ik nu op focussen?
Ik ga mij focussen op het werkend krijgen van mijn enemies.
Hiervoor wil ik een simple Behaviral tree schrijven met gedrag.
Hiervoor zal ik ook moeten leren hoe ik een NavMesh kan genereren voor mijn doolhof. mocht dit niet mogelijk zijn zal ik een alternatieven manier moeten vinden om mijn enemies makkelijk te laten bewegen.
Daarnaast zou ik het doolhof uit willen breiden met muren.
Wat mij hier het grootste obstakel lijkt is het juist aan laten sluiten van de muren.
Ook het plafond zal vloeiend moeten lopen, maar tot nu toe hebben mijn tegels geen verschillende hoogtes nodig voor een plafond.
29/01/2021
Reflectie ouden bestanden en waarneembare progressie laten zien.
opschonnen van bestanden. oude versies van de 3d modelen en andere testen gevonden.
hier een korte samenvatting welke deelproducten ik gemaakt heb voor het spel.
![]() |
Render van de ballenbak. |
eerste versie van model |
![]() |
uitwerking speelgoed truck |
vandaag (29/01/2012)
- Project Documentatie bijgewerkt (en verwerkt in Blog)
- Blog geupdate
Hoe verliep het proces?
Belangrijk om te reflecteren hoe veel werk ik hier al in heb gestopt. dit geeft mij weer nieuwe energie om op mijn eigen tempo verder te werken
Waar wil ik nu op focussen?
ik hoop mijn scrumlijst in de aankomende 2 weken af te ronden en vervolgens mijn herkansing in te leveren.
Reacties
Een reactie posten