BullyBeatpark progressie tot 2021

 Bpw2 herkansing Peer Lomans

Over de blog

Voor mijn herkansing voor building playfull worlds 2 wordt er verwacht dat er een blog bijgehouden word. In deze blog behandel ik het ontwikkel proces van mijn game Bully Beat park.

Posts

12/11/2020

Wat ik gedaan heb:

gewerkt aan de assets voor mijn game in blender

Hoe verliep het proces?
Ik ben blij dat ik weer opniew begonnen ben. Het prototypen van de tiles verliep soepel. zelf kijk ik nog tegen het coderen op invbm de maze generation. ook heb ik mij opgegeven voor de Bpw lessen van de eerste jaars, om zo een beter werk schema aan te kunnen houden.



13/11/2020

Wat ik gedaan heb:

Verbeteringen en uitbrijdingen van de Tiles gemaakt.
Eerste versies geimporteerd in unity.
procudurele normal maps gegenereerd vanuit blender.

Screenshots

Hoe verliep het proces?
Het ging vandaag aardig goed.
Ik heb wel een paar fouten gemaakt binnen mijn normal maps genereren. ik kan namelijk de oude versie niet meer recreeeren omdat ik waardes heb verandert die ik niet meer heb onthouden. voor de volgende keer moet ik ze als nieuwe versie opslaan.

Waar wil ik nu op focussen?
een eerste versie van een grid maken heeft prioriteit. op deze manier kan ik  kijken of mijn tiles werken. Omdat mijn tiles niet perfect op elkaar gaan aansluiten zal ik berekeningen moeten maken zodat er een werkend pad gegenereerd kan worden.
Ook is het belangrijk om mijn systemen opniew uit te werken. Graag wil ik een paar diagramen maken om inzichtelijk te krijgen wat het gedrag van mijn code wordt.










25/11/2020 (korte post)

Wat ik gedaan heb:

Gewerkt aan het implementeren van wat code die aangeleverd is voor de kermodule van jaar 2
Gewerkt aan een PlayerScript voor het bewegen van mijn character

19/12/2020

Wat ik gedaan heb:

Na een lange pauze in mijn project wegens andere projecten ben ik vandaag weer verder gegaan aan mijn herkansing.

Door de lessen van kernmodule 3 heb ik de basis geleerd over het implementern van simple Ai
Vandaag heb ik een blackboard voor data en wat classes voor de enemies gemaakt.

Screenshot

Hoe verliep het proces?

Makkelijk en soepel.
Het enigste wat mij wat tijd gekost heeft is het uitvinden hoe scriptable objects werken.

Waar wil ik nu op focussen?

Ik ga mij focussen op het werkend krijgen van mijn enemies.
Hiervoor wil ik een simple Behaviral tree schrijven met gedrag.
Hiervoor zal ik ook moeten leren hoe ik een NavMesh kan genereren voor mijn doolhof. mocht dit niet mogelijk zijn zal ik een alternatieven manier moeten vinden om mijn enemies makkelijk te laten bewegen.

Daarnaast zou ik het doolhof uit willen breiden met muren.
Wat mij hier het grootste obstakel lijkt is het juist aan laten sluiten van de muren.
Ook het plafond zal vloeiend moeten lopen, maar tot nu toe hebben mijn tegels geen verschillende hoogtes nodig voor een plafond.

29/01/2021

Reflectie ouden bestanden en waarneembare progressie laten zien.

opschonnen van bestanden. oude versies van de 3d modelen en andere testen gevonden.

hier een korte samenvatting welke deelproducten ik gemaakt heb voor het spel.

Render van de ballenbak.


eerste versie van model

uitwerking speelgoed truck

testen met texturen (links onderin texture error)

Color & Normal map ballen bak


Moodboard (2019)


2e versie model (2019)
animatie test model 3e versie

model variaties
Maze generation code werkend
verschillende tiles en basis player controls
Wat heb ik gedaan:
vandaag (29/01/2012)
- Project Documentatie bijgewerkt (en verwerkt in Blog)
- Blog geupdate
- Bestanden opgeschoond

Hoe verliep het proces?

Belangrijk om te reflecteren hoe veel werk ik hier al in heb gestopt. dit geeft mij weer nieuwe energie om op mijn eigen tempo verder te werken

Waar wil ik nu op focussen?

Verder uitwerken game design document en technische aspecten benaderen van het project.

03/04/2021

ontwikkeling heeft still gelegen i.v.b.m andere school projecten.

vandaag en gisteren gewerkt aan het volgende:

Player model + Rig

        








Scrumboard












Player movement

 

 






ik hoop mijn scrumlijst in de aankomende 2 weken af te ronden en vervolgens mijn herkansing in te leveren.

camera movement has a lerp function now.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Dodge This!

Learning Hardware for sound and games!