Dodge This!

progress of production

video's

jesse: control input test

jesse: spawn shapes on a beat

Presentatie Mixed realities

vooronderzoek multiplayer procsesing kinect:





onderzoek berkenen van geometrische vormen




tekenen van vormen met de kinect

debug en testen met object lijsten

Het schrijven van een object manager die de posities van de spelers hand registreerd en opslaat.
een voorbeeld in code voor het tekenen van een vlak. ik onderga nogsteeds problemen met de volgorde van de driehoeken die getkend worden. Het is namelijk lastig om de volgorde te bepalen waar een vlak komt te staan. (deze mag natuurlijk niet omgedraait staan van de speler)

het tekenen van blokjes was de eerste fase.
het was vrij makelijk om de handen te detecteren. de uitdaging zat in het vinden van de juiste timing van de sensor. de kinect draait op 30 frames per seconden. hoevaak per seconden moet er een cubes verschijnen?



Kinect licht test.
Conclusie: omdat de kinect gebruik maakt van een LIDAR sensor zend het zijn eigen infrarood licht richting de speler. omdat dit systeem dus niet hoeft te vertrouwen op omgevings licht, (dit kan zelf een afleiding zijn voor de sensor) is de mogelijkheid voor live performances in een donker of slecht belichte kamer.




    jesse to do list binnen het project:



Game Design Document

reflectie:

het ontwikkelen van het product tot deze staat was een soepel procses. We hebben tijdens de modulen van mixed realities pas laat besloten samen te werken.

ik heb de mogelijkheden van de kinect pas net geproefd. Door verdere studies te doen naar verschillende manieren dat de kinect gebruikt kan worden hoop ik in de toekomst betere manieren vinden om de kinect aan te sturen op een lagere laag in de code. maar voor nu werkt het spel, optimalisatie komt pas na het toevoegen van functionaliteit.

 we hopen het spel nog verder uit te breiden met behulp van ons ontwerp document.

Reacties

Populaire posts van deze blog

BullyBeatpark progressie tot 2021

Learning Hardware for sound and games!